-

manama1

Interpelacja o utworzenie Dywizji Podlaskiej Wojska Polskiego wobec groźby realnego zagrożenia rosyjskiego i białoruskiego - i odpowiedź

Brak mi sow na to co się dzieje, zatem odniose się tylko do zródeł

W dniu 25 kwietnia 2022 politycy SLD (sic, sic, sic) wstosowali do ministra obrony narodowej interpelację  nr 33150, gdzie czytamy:

" apeluję o utworzenie dywizji podlaskiej /.../ Na terenie Białorusi stacjonuje coraz więcej wojska rosyjskiego i wiemy, że to się szybko nie zmieni. To jasny sygnał, że trzeba natychmiast wzmocnić potencjał obronny ściany wschodniej!  /.../ Utworzenie dywizji podlaskiej zapewni bezpieczeństwo ludności cywilnej mieszkającej bezpośrednio wzdłuż granicy z Białorusią. Poprawi również bezpieczeństwo na wschodniej flance NATO /.../ W związku z tym proszę o odpowiedź na pytanie: Panie Ministrze, czy utworzenie dywizji podlaskiej zostanie uwzględnione w nowej perspektywie budżetowej MON?"

https://zpbas.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=CDVANW

  W dniu 19 maja 2022 roku sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Wojciech Skurkiewicz, nie podjął zupełnie tematu planowania utorzenia "Dywizji Podlaskiej".

Czytamy tam jedynie ogólnikowe stwierdzenia

"Przyjęte w Siłach Zbrojnych RP założenia przewidują w kolejnych latach istotny wzrost liczebności stanowisk etatowych żołnierzy, z czego znaczna liczba jest przewidywana na wzmocnienie obecnych i formowanie nowych jednostek wojskowych, dyslokowanych na obszarze wschodniej i północno-wschodniej Polski, w tym w regionie Warmii, Mazur i Podlasia.

Podejmowane działania w zakresie zwiększenia liczebności Sił Zbrojnych RP (SZ RP), lokalizacji nowych pododdziałów i oddziałów SZ RP, zabezpieczenia potrzeb i zapewnienia konkretnych zdolności Sił Zbrojnych RP, w tym zwiększenie obecności wojskowej w rejonie województwa podlaskiego, wynikają z przeprowadzonych szczegółowych analiz pod kątem operacyjnym, szkoleniowym, ekonomicznym, jak również społecznym i demograficznym.

Szczegółowe informacje w powyższym zakresie, ze względu na istotne znaczenie dla obronności kraju, mają charakter niejawny".

https://zpbas.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=CELH4H

Jak się wydaje, brak udzielenia odpowiedzi na konkretne żadanie utworzenia  Podlaskiej Dywizji  Wojska Polskiego należy rozumiec jako odpowiedz negatywną na złóżoną interpelacje?

Jesli tak jest byłoby to w najwyzszym stopniu zatrważające.



tagi: wojsko polskie  zagrożenie ze wschodu 

manama1
2 czerwca 2022 20:20
61     2379    1 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Autobus117 @manama1
2 czerwca 2022 21:12

Przepraszam, czegoś nie rozumiem:

Jak się wydaje, brak udzielenia odpowiedzi na konkretne żadanie utworzenia  Podlaskiej Dywizji  Wojska Polskiego należy rozumiec jako odpowiedz negatywną na złóżoną interpelacje?

Jesli tak jest byłoby to w najwyzszym stopniu zatrważające."

 Co jest zatrważające? Apel eseldowca? Brak odpowiedzi na apel błazna?

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
2 czerwca 2022 21:21

Powiem tak: zablokowanie budowy lotniska, przesuniecie poza Podlasie tzw. Via Baltica, odbudowanie dworaca kolejowego wedlug stanu z roku 1862,ciagle blokowanie budowy Via Carpathia (ostatanie wstrzymanie budowy odcinka od Bialegosotku na Poludnie) etc etc etc-co rowna sie tworzeniu skansenu, to jeszcze nic przy domniemanym pozostawieniu Podlasia bez ochrony wojskowej.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @manama1
2 czerwca 2022 21:50

ok, ale właściwie skąd eseldowiec wie, że w tym regionie nic się nie robi /to powinna być zasada - nie gadamy/?

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
2 czerwca 2022 22:54

Mnie nie obchodzi kto napisał te interpelacje - obchodzi mnie na nią odpowiedz- przerażająca,jak rozumiem

zaloguj się by móc komentować

Barb @manama1
3 czerwca 2022 00:54

Ja taz jestem oryginalnie z Podlasia, a po dziadkach zostala mi resztka gospodarstwa jakies 6km od bialoruskiej granicy, ktore raczj bym nie chciala by zostalo stratowane przez Bialorusow i chcialoby sie zeby Warszawka czesciej przypominala sobie o tym skrawku Polski, ale SLDowcy pewnie z Cimoszka na czele, wciskaja sie tu miedzy wodka i zakaska.  Jakby nie slyszeli, ze idzie duzy projekt wojskowy miedzy Polska i Ukraina, ktory miejmy nadzieje przyniesi troche kasy RP, coby starczylo na Via Baltica, Via Carpatia i moze nie tylko na dywizja ale na oddzielna armie Podlaska.  

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 04:41

To sa mzonki. Jeszcze raz trzeba jasno to powiedziec: nie ma znaczenia kto sklada interpelacje - wazna jest wymijająca i ogolnikowa odpowiedz na nią, oznaczająca w rzeczywistosci- tak to czytam - brak powolania Dywizji Podlaskiej.  Poza degradacją i skansenizacją Podlasia dochodzi jeszcze zatem rzecz przerazająca - bezbronnośc przed calkiem prawdopodobnym atakiem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @manama1 2 czerwca 2022 21:21
3 czerwca 2022 07:04

Niech pan da spokój, to była prowokacja. Myśli pan, że będą publicznie wymieniać jakie jednostki i gdzie tworzą, tak? Skąd panu się wzięło, że Podlasie nie ma ochrony wojskowej? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @manama1 3 czerwca 2022 04:41
3 czerwca 2022 07:05

Otóż to, kto składa interpelacje ma znaczenie kluczowe. To tak, jakby pan powiedział - nie ma znaczenia kto martwi się o Polskę, a najbardziej martwi się o nią Klaudia Jahira i Biedroń. Aha i Hołownia jeszcze. Niech pan przestanie

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 07:42

Owszem na południe od Bugu podjęto działania przywracające obecnośc Armii

np.https://defence24.pl/sily-zbrojne/nowy-garnizon-18-dywizji-zmechanizowanej, ale nie tutaj -na połnoc od Bugu.

Co do kwestii podnoszonej - intencji jakie były czy są za interplacją oczywiście nie znami  i nie obchodzą mnie. Dla mnie kluczowa jest odpowiedź. Chodzi o meritum.

Dlaczgo? Widząc zaś co tu się skandalicznie dzieje w sferze infrastukturalnej (skansenizacja Podlasia od 2007) ,  nawet wobec pojawienia się jawnego zagrożenia spodziewam się że sens odpowiedzi jest jednoznaczny.

Wkrótce zobaczymy jaka jest prawda.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 07:58

O oczywsitej potrzebie formowania jednostek wojskowych na Podlasiu (mowimy o obszarze na polnoc od Bugu, przy czym Lomza to nie jest Podlasie) mowi nam zas to

-  informacje ze strony https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/nowa-dywizja (bez daty)

"Zgodnie z decyzją ministra obrony narodowej trwa proces formowania 18. Dywizji Zmechanizowanej, która swoje dowództwo ma w Siedlcach, nie mniej jednak odpowiedzialność terytorialna tej dywizji sięga od Podlasia (Łomża), aż po Bieszczady (Przemyśl).

/.../

Budowa tak dużego związku taktycznego to bardzo złożony i rozłożony w czasie proces. Jest realizowany w kilku etapach i zakończony zostanie w 2026 roku. To jeden z priorytetów określonych w głównych kierunkach rozwoju sił zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz ich przygotowań do obrony państwa na lata 2017–2026.

W skład 18. Dywizji Zmechanizowanej wchodzą: 1 Warszawska Brygada Pancerna z Wesołej, 21 Brygada Strzelców Podhalańskich z Rzeszowa, 19 Brygada Zmechanizowana z Lublina, a także 18 Pułk Logistyczny z Łomży i 18 Batalion Dowodzenia z Siedlec. W trakcie formowania są 18 Pułk Przeciwlotniczy w Sitańcu koło Zamościa oraz 18 Pułk Artylerii w Nowej Dębie oraz 18 Batalion Rozpoznawczy w Przasnyszu"

Nie ma tu wzmianki o Wojsku Polskim w Białymstoku, czy np.Bielku Podlaskim - na obdzarze ogromnie zagrozonym najazdem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @manama1 3 czerwca 2022 07:58
3 czerwca 2022 08:09

Pan to pisze serio? Nikt nie jest dziś zagrożony żadnym najazdem

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 08:17

Piszę sero i o bezwględnej potrzebie odbudowania Armii Polskiej na Podlasiu, a stan przedstawiony (tak teraz, jak i -wydaje się -zgodnie ze wskazaną odpowiedzią ministerialną  co do nieokreslonej przysłosci)  potwierdza jej brak.  My też jestesmy Polską i też musimy byc chronieni -Az tyle.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @manama1 3 czerwca 2022 08:17
3 czerwca 2022 08:43

Powinni też podać gdzie będą składy broni i amunicji,obywatele od razu poczuliby się bezpieczniej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Barb 3 czerwca 2022 00:54
3 czerwca 2022 08:55

Zblizaja  sie  ,,wybory,,...

...  wiec  czerwona  cholota  od  cimoszy  i  wszelka  inna  ,,nowa,,  robi  sie  ,,wieeelce  zatroskana,,...  czyli  WALCZA  o  KORYTO  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @manama1 3 czerwca 2022 07:42
3 czerwca 2022 09:01

To  juz  widac  od  dawna...

...  co  najmniej  od  2007  -  jak  sam  Pan  napisal  -  ,,dziadzi  caly  czas  jedna  i  ta  sama  ZGRAJA  i  TARGOWICA  POPiS`owa  !!!

Pardon,  ale  taka  prawda,...  a  ZLODZIEJE  nadal  chodza  po  wolnosci,

zaloguj się by móc komentować

atelin @manama1 3 czerwca 2022 08:17
3 czerwca 2022 09:21

A po co na Podlasiu? Zasięgi dzisiejszej broni są w stanie przelecieć nad Podlasiem. Przy założeniu, że ruskie będą atakować cele wojskowe, Podlasie jest bezpieczne. Orki jednak są nieobliczalne i mogą bombardować Podlasie, ale stałe jednostki wojskowe na Podlasiu nie są konieczne. Chyba, że przejdziemy do partyzantki.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 09:45

All - w pełni podtrzymuję to co napisałem powyżej

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @DYNAQ 3 czerwca 2022 08:43
3 czerwca 2022 09:50

Ja bym od razu stworzył Podlaską Brygadę Kawalerii. Pod honorowym dowództwem Aleksandra Waleriana Jabłonowskiego. Współfinansowaną ze składek członkowskich wszystkich ugrupowań lewicowych. Będzie pięknie, ponad podziałami, i tym bardziej wszyscy mieszkańcy Podlasia poczują się bezpieczniej. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @manama1 3 czerwca 2022 09:45
3 czerwca 2022 09:52

Niech pan nie robi z nas idiotów, taka sugestia. Mi się to już naprawdę znudziło

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 09:58

Podałem twarde fakty co wystarczy za wszelkie komentarze- tyle w temacie

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @manama1 3 czerwca 2022 09:58
3 czerwca 2022 11:34

To nie są fakty. Tak gwoli ścisłości. Fakty są nam w tej materii nieznane i całkowicie niedostępne poznawczo.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 11:48

Myli się Pan - i to zasadniczo:prosze uwaznie przeczytac informacje {juz podawalem ten link wyzej)

https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/nowa-dywizja

Zaskakuje odmowa przyjecia do wiadomosci faktu "macoszego trakowania Podlasia robionego na skansen" takze w sferze lilitarnej.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @manama1 3 czerwca 2022 11:48
3 czerwca 2022 11:50

To nie są fakty. To jest informacja.

Fakty są nam w tej materii nieznane i niedostępne. Posłom z SLD takoż. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @manama1 3 czerwca 2022 11:48
3 czerwca 2022 11:53

Jak gov.pl pisze, to miejmy nadzieję, że tam są przytomni ludzie.

zaloguj się by móc komentować

atelin @manama1
3 czerwca 2022 12:15

Tacy na przykład po licencjacie z bezpieczeństwa narodowego.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 12:23

No "zabawne" to jest nawet -zadziwiający jest  ten upór zeby nie spojrzeć -wbrew faktom -  brzydkiej prawdzie w oczy, a mowi ona o dotychczasowym opuszczeniu pod kazdym względem Podlasia.

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1
3 czerwca 2022 12:56

Wschodnia granica jest obserwowana, dosc intensywnie. W kazdej chwili jest w powietrzu ca 30 samolotow NATO. Chyba polowa polskiej przestrzeni powietrznej jest zarezerwowana dla wojska obecnie.

https://ukdefencejournal.org.uk/british-tankers-on-station-over-europe-refuelling-nato-jets/

zaloguj się by móc komentować


zkr @manama1
3 czerwca 2022 13:02

Polaczone Sily Ekspedycyjne, JEF rowniez dzialaja na Baltyku:

https://ukdefencejournal.org.uk/british-warship-leads-task-force-through-baltic/
 

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1
3 czerwca 2022 13:22

F/A-18 piechoty morskiej w Łasku

"W połowie kwietnia br. do 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku został przebazowany Marine Fighter Attack Squadron 312 (VMFA-312) lotnictwa korpusu piechoty morskiej USA. 10 samolotów wielozadaniowych F/A-18C/D Hornet i 24 pilotów wykonuje codzienne loty w ramach wzmocnienia obrony polskiej przestrzeni powietrznej w związku z wojną na Ukrainie. Marines zastąpili 8 samolotów wielozadaniowych F-15E Strike Eagle z 366th Fighter Squadron."

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1
3 czerwca 2022 13:34

Mysliwcow tu nie ma ale tankowce czy transportowe C130 mozna podejrzec:

https://globe.adsbexchange.com/

(klikamy "U" u gory)

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
3 czerwca 2022 13:39

To wszytko prawa (dzikei za zadanie sobie trudu wskazania zrodel) tylko ze "obserwacja granicy" to zupełnie nie to samo co konkretne rozmieszczennie wojska "na gruncie"- z tym jest zasadniczy problem na Podlasiu.

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1
3 czerwca 2022 13:48

Tak wiec ta interpelacja to robienie szumu albo jakas prowokacja.

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1 3 czerwca 2022 13:39
3 czerwca 2022 14:06

Wojsko jest. Taki Rzeszow obecnie to twierdza.

Pod Sokolka odbyly sie cwiczenia "Otocz i znisz":

Pokaz działania żołnierzy 16.DZ w Operacji pk. „Otocz i zniszcz”

"W pokazie uczestniczyli wspólnie żołnierze: 15. Brygady Zmechanizowanej, natowskiej grupy bojowej eFP, 25. Brygady Kawalerii Powietrznej, 1. Podlaskiej Brygady Obrony Terytorialnej oraz elementy układu pozamilitarnego."

Odnosnie 16 DZ:
Spotkanie koordynacyjne Dowódcy 16 DZ z Komendantem Podlaskiego Oddziału SG

"Codziennie kilka tysięcy żołnierzy 16.DZ patroluje granicę państwa."

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1
3 czerwca 2022 14:10

Co do samolotow - mysli Pan, ze ten tankowiec KC2 Voyager tak sobie teraz (zrzut ca. 14:05) lata bo sie chlopcom nudzi?

zaloguj się by móc komentować

manama1 @zkr 3 czerwca 2022 13:48
3 czerwca 2022 15:26

Proszę przeczytać wypowiedź z 13,39. Zresztą-co wielkorotnie podkreslałem, nie o samą interpelację chodzi ale o stan fsaktycxnego braku ochorny militarnej i bezbronnościna Podlasiu.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @zkr 3 czerwca 2022 14:06
3 czerwca 2022 15:27

Mowa jest o PODLASIU.

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1 3 czerwca 2022 15:27
3 czerwca 2022 16:00

A Sokolka to gdzie lezy?

P.S. Co do Rzeszowa - mi chodzi o to, ze na wschod od Wisly jest obecnie duzo wojska, bardzo duzo a dowodztwo NATO ma swiadomosc tego co to jest "Suwalki Gap" wiec moze Pan spac spokojnie.

NATO Must Prepare to Defend Its Weakest Point—the Suwalki Corridor

zaloguj się by móc komentować

atelin @manama1 3 czerwca 2022 15:26
3 czerwca 2022 16:13

Ho, ho, tak, tak...

Podlasie jest skazane na aneksję Krymu. W zamian dostaniemy Królewiec i kawałek Ukrainy.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 3 czerwca 2022 16:13
3 czerwca 2022 16:15

Kremla , oczywiście. Zaczytałem się w Wojnie i kredycie.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @zkr 3 czerwca 2022 16:00
3 czerwca 2022 17:06

No ile razy mozna pisac to samo - tu na Podlasiu nie ma rozlokowaego na stałe Wojska Polskiego i wydaje się ze nie chcą go tu sprowadzać.

Przesmyk Suwalski Panie (termin sztucznie ukuty i nie tak istotny jak sie niektorym wydaje  wobec od dawna sygnalizowanych grozb Rosji przebicia sie w razie czego do Królewca przez Litwę) to nie Podlasie.

-A propos tego ostatniego polecam tekst: Stosunki  rosyjsko-litewskie w okresie po wejściu Republiki Litewskiej do Unii Europejskiej w świetle oficjalnych  stanowisk  strony rosyjskiej (MSZ oraz Prezydenta Federacji)

 

 

zaloguj się by móc komentować

manama1 @zkr 3 czerwca 2022 16:00
3 czerwca 2022 17:12

Może co do próby cięzkości interesów moskiewskich na kierunku królewieckim zwrócę jeszcze uwagę na tekst: Kwestia tranzytu w stosunkach litewsko-rosyjskich po wejściu Republiki Litewskiej do Unii Europejskiej w świetle oficjalnych stanowisk strony rosyjskiej.

To tylko na marginesie. Meritum jest niezmienne: w świetle tego co się dzieje obecnie, gdy czołgi moskiewskie czy białoruskie mogą dojechac do Białegosotku w ca. poł godziny, brak rozlowania tu Wojska Polskiego jest niewybaczalny.

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1 3 czerwca 2022 17:06
3 czerwca 2022 17:42

> tu na Podlasiu nie ma rozlokowaego na stałe Wojska Polskiego

a czego Pan oczekuje? Stalych baz z podanymi koordynatami?

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1 3 czerwca 2022 17:12
3 czerwca 2022 17:45

> czołgi moskiewskie czy białoruskie mogą dojechac do Białegosotku w ca. poł godziny

nie zdaza

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1 3 czerwca 2022 17:06
3 czerwca 2022 17:50

> Przesmyk Suwalski Panie (...) to nie Podlasie.

z Bemowa Piskiego nie jest daleko :)

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @zkr 3 czerwca 2022 14:10
3 czerwca 2022 17:56

W Sztokholmie stoi dodatkowe lotnisko. W porcie.Amerykańskie.Napakowane takimi zabawkami że ho,ho.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @zkr 3 czerwca 2022 17:42
3 czerwca 2022 19:05

Proszę Pana, Wojsko Polskie jest teraz w Rzeszowie i Lublinie - powinno też byc  w Białymstoku. To chyba oczywsite ze mamy takie samo do obrony jak inne części Polski.

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1
3 czerwca 2022 19:59

> powinno też byc  w ...

pozwolmy wojsku o tym decydowac gdzie powinni byc

co do Bialego - nawet gdyby zdecydowali sie w te strone ruszyc to jedyne "ruskie" jakich sie mozemy spodziewac w tym miescie to ruskie pierogi
orki po prostu tam nie dotra

P.S. "ruskie pierogi" to tak naprawde powinny byc okreslane jako "rusinskie", w Moskowii "pierog" to inna potrawa (ciasto zawijane)

zaloguj się by móc komentować

Paris @manama1 3 czerwca 2022 09:45
3 czerwca 2022 22:24

Ja  rowniez,  podtrzymuje...

...  swoja  opinie  i  twierdze,  ze  CZERWONA  CHOLOTA  szuka  zajecia,  stad  taka  ,,zatroskana,,...  ale  to  niemozliwe,  bo  oni  wszyscy  sa  WON  !!!

zaloguj się by móc komentować

manama1 @zkr 3 czerwca 2022 19:59
4 czerwca 2022 11:11

To oczywiście mrzonki. Moskiewskie czy białoruskie czołgi mogą być w Białystoku w ca pól godziny. Sytacja jest grozna, a przyparta do muro Moskwa moze chwycic się niejednego. Tak czy inaczej mamy takie same prawo do obrony jak reszta ktaju - niedopuszczalne jest pozbawianie nas takiego prawa.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Paris 3 czerwca 2022 22:24
4 czerwca 2022 11:12

nie kwestionuję, niemniej już wskazywałem iż  wazna jest odpowiedz na interpelacje.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Paris 3 czerwca 2022 22:24
4 czerwca 2022 19:03

Politycy SLD potrafią się wykazać znacznym zrozumieniem polskiej racji stanu i interesu narodowego, jednakże pod warunkiem, że nie są u władzy. Są w tym o wiele lepsi, niż politycy innych formacji, wydaje mi się, że przyczyną jest brak negatywnej selekcji w doborze ludzi. Odwrotnie, jak w PiS, gdzie promuje się posłuszeństwo, bierność i wprost mówiąc, głupotę. W tym Pis stanowi przedłużenie Sanacji, jak u piłsudczyków, liczy się tylko lojalność i przynależność do grupy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @manama1 4 czerwca 2022 11:12
4 czerwca 2022 21:50

Nie,  Panie  Manama1...

...  ta  ,,zatroskana  interpelacja,,  nadaje  sie  do  pieca...  tak  samo  jak  cala  czerwona  cholota  i  kacapia  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @SalomonH 4 czerwca 2022 19:03
4 czerwca 2022 21:52

Tak...

...  i  tu  sie  z  Panem  absolutnie  zgadzam  !!!

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Paris 4 czerwca 2022 21:50
4 czerwca 2022 22:11

Ile razy mozna powtarzac: Nie obchodzi mnie kto skłąadał interpelacje-chodzi o meritum, tj o pozawienie Podlasia ochrony wojkowej.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @manama1
5 czerwca 2022 02:06

https://defence24.pl/sily-zbrojne/polska-potrzebuje-dodatkowej-dywizji-opinia (tekst z 2016)

https://defence24.pl/sily-zbrojne/blaszczak-olsztyn-siedziba-dowodztwa-16-dywizji-zmechanizowanej (tekst z 2019)

Gdyby tow. Czarzasty czytał TVN24, to mógłby zobaczyć tam taką mapkę:

https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/nie-starcza-na-trzy-bedzie-czwarta-papierowa-obrona-wschodu,149,2630

(trzeba zjechać trochę na dół, jest zaznaczony obszar objęty Dywizją 16, należy powstrzymać się z czytaniem, by nie zainfekować mózgu, patrzeć tylko na obrazek).

Część Polski z Podlasiem jest objęta zasięgiem działania tej Dywizji.

Dyslokacja i zmiany organizacyjne miały miejsce kilka lat temu - więc nie bardzo wiadomo, o co chodzi - może o to, by stworzyć dla wyborców wrażenie, iż "lewica" zabiegała o nowe miejsca pracy, których zły PiS nie chciał stworzyć. Fajnie jest mieć robotę w dużym mieście, w którym się mieszka - a nie w którym nie mieszka, albo na jakimś zadupiu.

Najprawdopodobniej chodzi o to, iż dowództwo nie jest "w Bydgoszczu", a nazwa dla Czarzastego jest myląca - Dywizja "Pomorska", a dawniej "Kaszubska" - gdzie Kaszuby, a gdzie Podlasie - mogło się chłopu coś pomylić.

https://pl.wikipedia.org/wiki/16_Pomorska_Dywizja_Zmechanizowana

Dywizja nie wróci do Gdańska-Wrzeszcza, bo w miejscu, gdzie była jednostka jest nowe osiedle.

Interpelacja jest z dnia 25 kwietnia br. więc dzień po napaści rosji na Ukrainę - która trwa, więc jest oczywiste, iż odpowiedź MON w takich warunkach będzie w stylu "realizujemy cele obronne w ramach konstytucyjnych zadań" i tyle.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Wolfram 5 czerwca 2022 02:06
5 czerwca 2022 06:18

Chodzi zapewne o to, że tradycyjnie głosująca na SLD białoruska i ukraińska ludność Podlasia, nagle zmieniła preferencje. No i Czarzasty się wystraszył

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Wolfram 5 czerwca 2022 02:06
5 czerwca 2022 07:56

Z jakiej daty jest tenogolnikowy tekst tvn24?

Poza tym dane nie sa kompatybilne, Prosze porownac wpis z 3 czerwca 2022 07:58

Wreszcie:  wskazana dywizjia nie jest w zadnym wypadku rozlokowana na stałe na Podlasiu-nijak sie ma do obrony Białegostoku.

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1
9 czerwca 2022 11:06

Wojsko Polskie wraca do Białej Podlaskiej

" W kompleksie w Białej Podlaskiej zlokalizowane będą cztery bataliony oraz jedna kompania „Żelaznej Dywizji”. Wojsko Polskie odzyskało teren po lotnisku wojskowym, tworząc 606-hektarowy kompleks wojskowy. Trwają prace nad dołączeniem kolejnych 1400 hektarów terenów leśnych graniczących z kompleksem. Docelowo będzie to jeden z największych garnizonów we wschodniej Polsce, w którym służyć będzie ok. 2500 żołnierzy. Na tym terenie powstanie również Dywizyjny Ośrodek Szkolenia, który będzie bazą szkoleniową dla żołnierzy „Żelaznej Dywizji” (pomiędzy poligonami w Orzyszu i Nowej Dębie). "

18 Dywizja Zmechanizowana:

https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/powstaja-nowe-jednostki-18-dywizji-zmechanizowanej

A na polnocny zachod od Bialego mamy:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Garnizon_Orzysz

zaloguj się by móc komentować

manama1 @zkr 9 czerwca 2022 11:06
9 czerwca 2022 18:24

Ile razy mozna to samo potwarzać: nie ma na stale stacjonującego Wojska Polskiego na Podlasiu  (obszar na połnoc od Bugu)

zaloguj się by móc komentować

zkr @manama1 9 czerwca 2022 18:24
9 czerwca 2022 18:50

> Ile razy mozna to samo potwarzać

Ile razy mozna powtarzac, ze od tego jest 18 Dywizja

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować