-

manama1

Zaskakujące wnioski wyciągane przez niektórych z wydarzeń w dniu 20 lipca 2019 na wschodzie Polski

Co do tzw „marszu równości” z dnia 20 VII 19 w Białymstoku uwag tylko kilka i to w najwyższym skrócie.

Sam marsz

Można założyć  (ideologia, pokazywanie się pewnych  osób na tego typu marszach w wielu miastach Polski) pewną ciągłość czy spójność tego typu eventów –co było i tu widać. Pomimo tego, marsze te są jednak siłą rzeczy różne w generalnym „wydźwięku”  - w B-stoku - o ile wiem - nie było chyba najjaskrawszych prowokacji o charakterze religijnym, ale za to owszem pojawiały się takowe o charakterze , nazwijmy to, państwom- godło w tęczowej oprawie ,etc.  Poza tym było mało lub bardzo niewiele merytoryki, jakby nie nie miało sensu jej kierowanie do kogokolwiek. Zakładając  pewną nieprzypadkową sekwencję wydarzeń można postawić pytanie o celowość takich rozróżnień.

Przeciwnicy marszu

W B-stoku  gdzie zresztą było podobno pomiędzy 40 a 50 zgłoszeń organizacyjnych przeciwników marszu na ten sam dzień i przybliżoną godzinę, wśród tzw. "oponentów marszu" był aż nadto widoczny podział na kibiców (zresztą z różnych miast również) i tzw. obywateli. W niektórych wypadkach opór (blokada) obywatelski był aż nadto skuteczny (np. kilkanaście podobno tysięcy ludzi pod katedrą) , co prowadziło do konieczności „zmiany marszu przez marsz”. Kibice (zgoda na protest na obrzeżach tzw placu NZS) jak zwykle- słowa uznawane za nieprzyzwoite, etc;  od takiego słownictwa nie stronili i niektórzy obywatele, zatem i tej strony mało lub wcale argumentów merytorycznych

Państwo (nie samorząd, o którym pisać nie będę, za dużo czasu by zajęło analizowanie przeciwstawnych postaw samorządu miejskiego i wojewódzkiego)

Ogromna i absolutnie na wyrost  koncentracja sił i środków policyjnych (psy, armatka wodna, helikopter, szpalery funkcjonariuszy), oddzielających dwie strony i umożliwiających idącym pod znakami LGBT swobodę dalszego marszu. W wikeszości wypadków działania policyjne przeprowadzono w sposób  w pełni skuteczny, wraz z bezwzględnym w mojej ocenie użyciem przymusu bezpośredniego. Aż się prosiło o jakąś potężną prowokację.

Pokłosie, czyli clou-sprawy.

Wśród fali hejtu w internecie (z dwu zresztą stron barykady, ale w tym wypadku odnoszę się, jak rozumiem, do zwolennikow eventu)) warto zwrócić uwagę na jedno groźne  zjawisko, czyli  ponownie pojawiające się komentarze typu: to nie Polska, oddać Białorusi czy Rosji. Jest to zjawisko znamienne i powtarzalne. Pewnie ktoś słyszał też o możliwości  przejęcia przez  junię kontroli nad zwartymi obszarami administracyjni „szczególne cennymi przyrodniczo”. Czyżby powoli następowało gotowanie tej polskiej (podlaskiej)  żaby?

Wnioski

Każda tego typu sytuacja jest dobra żeby podnosić (czy raczej oznajmiać)  pewne postulaty, a z całą pewnością dawała taką możliwość  sytuacja z wczoraj. Tylko dlaczego to mnie nie dziwi?



tagi: marsz równości 

manama1
21 lipca 2019 11:51
31     2676    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @manama1
21 lipca 2019 12:28

Moim zdaniem podczas takiego marszu wszyscy powinni zejść z ulicy, żeby został tylko marsz i policja. Kościoły trzeba pozamykać, podobnie z okiennicami. Ciężar robienia prowokacji spocznie wtedy na uczestnikach marszu. Przejdą raz, przejdą drugi i dostaną polecenie, żeby nie chodzić, bo odzewu społecznego nie ma

zaloguj się by móc komentować

Kuchcik @manama1
21 lipca 2019 12:43

Wgo informacji od blogerów z Białegostoku w marszu brało udział kilkaset osób z Niemiec i Ukrainy wynajętych za dniówkę w wysokości kilkunastu dolarów przywieziono do Białegostoku aby robiły tłum.

zaloguj się by móc komentować

Antonim @manama1
21 lipca 2019 12:45

na Twiterze jest już analiza filmiku z rzekomym pobiciem uczestnika marszu, gdy puści się go w zwolnionym tempie można zauważyć że mogła być to ustawka 

zaloguj się by móc komentować

manama1 @gabriel-maciejewski 21 lipca 2019 12:28
21 lipca 2019 13:02

Oszem, tyle ze to -uważam - jest w pełni niewykonalne.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Kuchcik 21 lipca 2019 12:43
21 lipca 2019 13:03

Może. A tak na marginesie: czy wśród tych blogerów jest też Pan, który wypromował P Kononowicza, alias Proroka ze Starosielc?

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Antonim 21 lipca 2019 12:45
21 lipca 2019 13:05

Doskonale pasuje do oceny omawianego eventu. Z tym, że uczesników protestu przeciwko marszowi potraktowna jednak na powąznie, gdy było trzeba, podobno nawet gazem, jak podają pewne media.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 21 lipca 2019 12:28
21 lipca 2019 15:11

Tylko tak bo cała reszta działań przynosi szkody. Niestety obie skrajne strony sporu politycznego są tak nakręcone emocjami, że nikt nie posłucha. Będą teraz ten event tłuc w kolejnych miastach aż do wyborów. W sieci pojawiły się nawet informacje, że w Białymstoku były ofiary śmiertelne. Fejk nasz powszedni :(

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @manama1
21 lipca 2019 15:59

Taktycznie bitwa agentury LGBT o Białystok jest przegrana ale  strategicznie jest to już inaczej.

I tu parę uwag – znaczenie kolejność marszów [ dobór miast jest nie przypadkowy] – mamy Jasną Górę [ wśród obrońców obok grupy modlitewnej jest nie związana z nim grupa wchodzą w zwarcia z policją i ta chciał użyć armatki wodnej] potem jest Rzeszów [pierwsze rzucane jajkami] i teraz jest Białystok gdzie był dym od petard ale nie polała się krew [ a czekały na nią wszystkie telewizje świata CNN, BBC, itd.].

Co jest następnym celem LGBT – marsz w Kielcach i zbitka „pogrom w Kielcach ” coś mówi macherom od mediów. [Kibice wygrali raz więc mają apetyt na kolejne zwycięstwo]

Zresztą jak emocje są eskalowane w czasie – od drobiazgu akcja naklejki GP i słowa Moszbachora po bzdury celebrytów o Polakach, po zwoływanie się kibol do Białegostoku i ruch lokalnego prezydenta – miejsce i termin zakończenia manifestacji ruch kibicowskiego to początek marszu LGBT.

No cóż jak to z kiepskim prowokacjami bywa to reporter OKO musiała zerwać oklep bo najęci za masę do marszu LGBT Ukraińcy za kilkadziesiąt dolców – dali stawkę zaporową na prowokację z kibolami.

Kolejny problem i to najważniejszy – minister Witek nie panuje nad psiarnią ta ma innego Pana.

Bo choć zgromadzono masę środków i personelu oraz poprawnie zabezpieczano marsz to jednak w krytycznym momencie V kolumna w psiarni potrafi rozprowadzić zabezpieczenie. Bo tym są starcia kontrmanifestantów z policją w końcówce i aresztowania [miały być nawet użyte kule gumowe]. Powiem to tak gdy centrala już zbiera komunikaty że w trakcie jest sytuacja pod kontrolą to parę dziwnych ruchów agentury w sztabie policji i emocje rosną.

Pobocznych znaczeń obronny Białegostoku jest wiele np. w polityce to nowy model żebrania o fundusze zewnętrzne przez renegatów na wybory jesienią [ Wiosna , Razem, SLD] po zapewnienia sobie wsparcia mediów głównego ścieku oraz lepszych doradców medialnych.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
21 lipca 2019 17:13

Dziękuję za bardzo cenne wnioski - jak po prostu zwróciłem w tekście uwagę na pewnien umykający wielu szczegół, który - dla wielu  surrealny -  jest bardziej prawdopodobny i realny  niż się wielu wydaje, a o skali zagrożenia wręcz trudno zapomnieć. Coś jak Księtwo Warszawskie i darowny za czasową zgodę na jego powstanie i istnienie Obwód Białostocki w 1807.   Tymczasem  wszytskie znaki na ziemi  pokazują nową mozliwość pojawienia się nowej   wersji tego wydarzenia. Oczywiście bezposredni zabór może być teraz zastąpiony przez proste zarżniecie ekonomiczne. (a pobocznie:  jeszcze wredniej wygląda druga wersja: skoro projekt CDU z 2003 o Euroregione Prusy nie wypalił, o dziwo "dzieki Rosjanom", to można sięgnąc dalej i zastępczo niejako, tworząc skansen/formalnie obszar cenny przyrodniczo w ramach specjalnie zarządzanej z Brukseli np.wojewódzkiej jednostki terytorialnej).

 

Pańskie uwagi faktogenne - trafnie i znacznie pogłębiające i rozszerzające to co napisłem- wprowadzając inne horyzynty.  Skoro o tym mówimy zatem:

a) oszem zebrało się  tu sporo kibiców i mozna było oczekiwć "pierszej krwi", ale  w mojej ocenie za mało było elemntu prowokacyjnego wizualnie wśród tzw. marszruty- chyba nie o to chodziło. Raczej o ukazanie bezdennego prymitywizmu i niereforowalenj głupoty/nienowoczesności  "opozycjonistów"- co owszem ,daje w perspektywie przywolenie na "coraz wiekszy przymus bezpośredni" w zarządzaniu (znacznie dosłowne i przenośne). Zresztą w tą stronę tak naprawdę między wierszami idzie narracja niektórych "mediów postępowych". 

PS. Nie wiem kto tak naprawdę  rzucił hasło   o zestawieniu na styk formalnego zakonczenia manifestacji kibiców przy placu NZS i wejścia tam "marszu" - ale lokalnych włodarzy o utajonie intencje tu bym zdecydowanie nie podejrzewał.

b) Kielce -tu bardzo słusznie- jesli tak, to budzi wiadome skojarzenia ze służbami ze wschodu (sieć się zaciska, potrzeba dowodu na miejscu, (napięcie roścnie : nawet światowe  kino  grozy  -  wtrąca ostatnio uwagi o - w domyśle polskich- pogromach); także porównaj też punkt a)

c)  nie mam potwierdzenia co do najmownia na marsz, ale bardzo prawdopodobne; elementu miejscowego było b.niewiele albo prawie wcale -sądzę. Jesli były stawki to nie za konfrontację na pewno- inaczej by się zachowywali.

d) Ano minister nie panuje -  nie wiem tylko jak to się ma do roszad na stosownych lokalnych stanowiskach sprzed dosłownie kilku dni.

zaloguj się by móc komentować

emi @manama1
21 lipca 2019 18:22

W związku z obszarami  „szczególne cennymi przyrodniczo” i ogłoszoną już inicjatywą Polska pod Krzyżem 2019 (Bodasiński, Dokowicz- fundacja Solo Dios Basta)

https://ekai.pl/polska-pod-krzyzem-nowa-akcja-modlitewna-organizatorow-rozanca-do-granic/

powstał (zaostrzył się ?) spór o Świętokrzyski Park Narodowy a właściwie kilka hektarów, które mają wrócić (amen) jako własność do ojców oblatów. Dotychczas część dawnych zabudowań Klasztoru (obecnie Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej) użytkuje Park. 

https://kielce.onet.pl/swietokrzyski-park-narodowy-ma-byc-zmniejszony-przez-klasztor-protest-kod/k08f4z8

Jedorazowe pojawienie sie na Świętym Krzyżu iluś tysięcu wiernych ma zagrozić, pewnie bezpowrotnie zniszczyć ekosystem Parku. Ale za propagowanie czyszczenia rowów melioracyjnych tylko z z jednej strony- to wystarczy do dojścia i pogłebienia rowu, o czym pisze w swojej najnowszej (?) książce prof. Tryjanowski- aby ochronić liczne, obecne w chaszczach wokół rowów ptasie lęgowiska, to nikt z pseudo ekologów się nie weźmie.

zaloguj się by móc komentować

valser @manama1
21 lipca 2019 18:42

Zadna agencja nie podaje ile jest osob poszkodowanych, rannych, hospitalizowanych. Wypowiadaja sie "uczestnicy" i "w internetach wrze" oraz "ludzie sa zbulwersowani".

Zaden przedstawiciel szpitala czy szef prewencji nie udziela zadnych informacji, co powinno byc standardem w takich sytuacjach. Wobec powyzszego, ze media sa organicznie popsute, a wszystkie marsze lewicy wygladaja jak ten - https://www.youtube.com/watch?v=8oE2eAlnj8g

to zajscia w Bialymstoku traktuje jako ustawke i prowokacje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 21 lipca 2019 18:42
21 lipca 2019 18:57

A juz najbardziej...

... to  "wrze"  w kurwizorze i  "sakiewiczowym internecie"  !!!

 

Zabic ich smiechem i te ich  WSZYSTKIE  nedzne  prowokacje... lacznie z tymi ich detymi "nalepkami"  czy  "strefami" przeciw czy dla  SODOGOMORII  !!!   Cale szczescie, ze juz znaczna czesc spoleczenstwa polskiego  zdaje sobie z tego sprawe.

Masz racje,  to sa  nedzne i zalosne  PROWOKACJE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @manama1 21 lipca 2019 17:13
21 lipca 2019 19:28

Co do Obwodu Białostockiego – to w III RP miał on generować kadry rezerwowe nacjonalistów białoruskich [w części rola TVBiełsat] a tych miała hartować konfrontacja z Polskim nacjonalizmem. [ Budowaniem tego drugie obozu służyły min. całe te zabawy z tropienie ksenofobi przez prześladowanego pedała z żoną i trojgiem dzieci który złożył wniosek o azyl w Norwegii jak rąbnął fundacja Batorego na kasę].

Cały projekt rozbił się też na tym że granica jest nie szczelna i premiery w teatrze czy filharmonii obstawiają melomani z Grodna i Brześcia – zatem jest bezpośrednia wymiana informacji a nie propaganda wynajętej agentury . Kolejna kwestia do Baćka – bardzo mądry człowiek więc że nie pora patrzeć na Białystok jak trzeba pilnować Witebska.

Co do punktów

A. Ktosię się wykosztowały i ekipy wysłały po jedno zdjęcie z Białegostoku – członek marszu z symbolem tęczy zalany krwią [po strzale w nos bo taki człowiek obficie krwawi] i nie było chętnego na korektą przegrody nosowej. [Ba nawet prowokatorzy z marszu nie chcieli zwarcia i opuścić bezpieczny kordon].

To że coraz liczniejsze są grupy modlitewne stojące na trasie marszu -[w Białymstoku ponoć parę tysięcy] jest bardzo groźne dla ruchu LGBT i dlatego musi on iść w fizyczne zwarcie.

B. Służby ze wschodu czy bliskiegowschodu – obstawiam te drugie. Rosja w swej historii ledwo co przeżyła jedną inwazję marksizmu i kolejną marksizmu kulturowego [z elementami LGBT] już nie przeżyje – jeżeli w Polsce dojdzie do zwarcia z LGBT to będzie poligon dla ich służb zebranie danych o modelu ofensywy w słowiańskie społeczności. W Moskwie póki co Kozacy nahajkami tłuką durną pedalską bladź i nawet jak im ręce będą omdlewać od rozdawania batów nie dostaną rozkazu by przestać. Jeżeli taki rozkaz padnie - Rosji już nie ma jako gracza.

C. Sekwencja marszów i rozbudzanie nastrojów wynika min. z braku zasobów ludzkich – to katolicy, partie polityczne a nawet w szczycie KOD itp. mogą sobie na równoczesne tłumne  akcje protestacyjna w wielu ośrodkach miejkich. LGBT poza Warszawą [frekwencje zapewniają szczury z biur Mordoru] w swych marszach ma stałą liczba około jednego tysiąca i prowokatorzy są stali [ wliczony strój organizacyjny] i rzucają się w oczy. Logistycznie i kosztowo – taniej wychodzi nająć młodych Ukraińców jako tło dla prowokatorów. [ Sprokurowanie krwawiącego nosa wymagało by wyjścia za kordon i sprokurowanie zwarcia oraz podstawienie figuranta który ma opłaconą operacje korekty przegrody].

D. Co do minister Witek – ma ona stały problem służby mundurowe w III RP – ich zwierzchnikiem realnym nie jest ministerstwo i są ograniczenia w zerwaniu tej zagraniczne sieci ograniczeń a dla minister jej dodatkowy problem to V kolumna w jej własny zapleczu [po części sterowa tą samą siecią]. To jest ciekawa przygoda intelektualna – mimo ograniczeń i agentur prowadzić z sukcesem grę wiedząc że w chwili wygranej przeciwnik cię może wymienić.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @emi 21 lipca 2019 18:22
21 lipca 2019 19:52

Dziekujuę Panu za tę (chyba nawet przypomnianą już przez Piszącego) informację. Temat zaś ekologiczny jest  szeroki jak morze, i szczrz emowiąc- budzi we mnie  okreslone reakcje wewnętrzne, jako że sporo czasu z doskuku się tym zajmowałem. Oczywiście ma Pan rację.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski 21 lipca 2019 12:28
21 lipca 2019 20:33

Zgadzam się; kibice tak właśnie powinni zdrobić, oraz wynająć polewaczkę żeby 2 godziny po marszu zmyła ulicę i wrzucić nagranie na TwojąRurę. 

A rząd mógłby zakazać homopropagandy jak "jewropejskiej " Litwie. Ale nie, o czym byłoby bicie piany?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @ikony58 21 lipca 2019 20:12
21 lipca 2019 20:38

Z angielska to się doxing nazywa i ma już długą tradycje w Imperium Dobra.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Nieobyty 21 lipca 2019 19:28
21 lipca 2019 21:34

Przepraszam za skrótowe/hasłowe odpowiedzi- jestem po prostu po dośc uciążliwym pobycie w szpitalu. Jak się-co daj Boże - zregeneruję posaram się szerzej opisać "zagadnienie", szczególnie co do Obwodu Białostockiego.

Teraz w wielkim skrócie: to co Pan pisze o roli Obwodu jako kuźni zakłada istnienie jakieś polityki wschdniej, której, jako żywo , w III RP nie ma w sensie propaństwowym i nigdy nie było. Powiem tak, powstawały dla przykładu prace doktorskie o przyjęciu przez unitów prawosławia (po 1839, skutki synodu w Połocku), gdzie odnotowywano, że literalnie żadnego oporu nie było (sic). Otóż  i przecież to działa w dwie strony.Miękka ta dusza białoruska zapewne, miękka; tak jak miękką była w 1835- gdy zlikwodowano naukę polskiego  w Witebsku i Połocku: skutki były tak natychmiastwoe i szerokie, że sami Moskale się dziwili (wiadomo linia Berezyny, etc).

Z obserwacji zycia politycznego regionu (że sie tak wyraże niezręcznie) wynika natomiast  jakże częste łaczenie się owych "kadr" z aktualnie rzadzącymi (ale nie z PIS), ze względów natury utilitarnej, najpewniej;)? I jeszcze jedno: ów Biełsat nie ma na płn wsch prawie  zadnego znaczenia i odniesienia, to pomysł nietrafiony uważam - albo przez przypadek,albo celowo. (A wreszcie  -i poza programem - po co Państwu Polskiemu nacjonaliści białoruscy,to już ukraińskich za mało? (mało ludzi wie np. że we wrzęsniu 39 więcje było mordów dokonnach przez ludnoś cbiałorusk aniż ukrainną, tak dla zwrócenia uwagi).  Na Białorusi jest zupełnie inna sytuacja niz na Ukrainie- tu można dogadąc sie z narodem, nie żywiącym w swoim prawdziwym sednie do nas niechęci, wrecz odwrotnie.

Natomiast przykladów robienia z Podlasia ciąglae nieustannie i premedytacją skansenu i masy spadkowej  (jak na razie ziemi niczyjej), aż nadto każdego tygodnia (co ciekawe,z tego co się orientuję w okresie 1999 -2019 jedynym czasem kiedy ten proces albo nie wystepował, albo przynajmniej gwałtownie zelżal był okres przedakcesyjny i zaraz po akcesji do UE- paradoks, albo chodziło zapewne o kasę (np tarsę VBaltica przez Podlasie podisłą bodajże 26 ministrów transportu UE i krajow wówczas kadnydyjących) Reasumując: żadna tu kuźnia kadr, raczej na pewno natoimiast obszar na sprzedaż. To zresztą fascynujący temat do pogłebienia, sa dziesiątki i setki przykładów do analizy.

Punkty

a) być może, to wysoce prawdopodobne. Grupa modlitewna przed katedrą - kilkanaście tysięcy? ale nie jestem pewien

b) przecież Katarzyna broniła w Polsce "złotej wolności", a tymczasem u siebie.....

c) sekwencja marszów- zgoda, to logiczne

d) zwrociłym jednak uwagę na zmianę komendanta w B-stoku na kilka dni przed marszem. na temat przygody intelektualnej pani minister -brak wiarygodnych danych do analizy.warto by się tym zajć, szkoda  ze nie ma na to srodków czasu i chęci, apewnie i możliwości

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
21 lipca 2019 22:00

uzupełnienie do ostatniej noty: zabawne są te niby przypadki, ostatani z nich- wczoraj marsz równości LGBT w Białymstoku (i omawiae prze znas implikacje), dziśj po drugiej stroni Narwi (tej nie na sprzedaż: 2 państwowa tansmituje tańce i spiewy na kraj jak Polska cała). Trochę więcej finezji Panowie i Panie

zaloguj się by móc komentować

FrankBlack @manama1
21 lipca 2019 22:14

Pozwolę sobie wrzucić filmik na temat wydarzeń w Białym S.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @FrankBlack 21 lipca 2019 22:14
22 lipca 2019 00:22

Ma  ZLODZIEJSTWO  SAKIEWICZOWE...

... ten "rozmach"  do bicia piany narracyjnej... te dete "nalepki" popierane juz przez Lisickiego, braciszka tego drugiego ministerialnego zloba... teraz ten pan "homo" z Panskiego filmu... a nawet juz "akcja" w bbc czy innym angolskim przekaziorze, pewnie pompowana przez "dzialaczy i aktywistow" londynskiego klubu "gapol'a"... a pewnie tez jakiegos Dominika Tarczynskiego albo i samo  Maye Rostowsko  !!!

No,  sie dzieje, prosze Pana, 

zaloguj się by móc komentować

manama1 @FrankBlack 21 lipca 2019 22:14
22 lipca 2019 08:09

dziękuję za kolejną opinię nt marszu LGBT w Białymsotki i jego implikacji

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @manama1 21 lipca 2019 13:02
22 lipca 2019 09:32

Jest, bo i sami organizatorzy marszu zadbają, żeby oprawa była. Ale tak właśnie trzeba.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @manama1 21 lipca 2019 21:34
22 lipca 2019 09:38

Może doprecyzuje: III RP nie ma własne polityki wschodniej – bo nie jest ona prowadzona w interesie narodowym.

Przykład – kto dokonuje chowu antypolskich nacjonalistów białoruskich w Warszawie [nawet dyrektor Biełsatu miała problem bo cześć jej personel już na wprost ustawia się pod narracje i fundusze z muzeum Polin]. Diaspora nacjonalistów w Warszawie jest mała zatem trzeba dobierać z miejscowych na Podlasiu i to są te kadry rezerwowe.

Co do Białorusi to jest przysłowie lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć. I to są te dwa przypadki Białoruś zgubiliśmy dużo ale nie jest źle a w przypadku Ukrainy znaleźliśmy się w szambie i władze udają że to salon kosmetyczny. Kto by to pomyślał – Baćka ot były dyrektor sowchozu a taka głowa.

I parę uwag:

Miękka ta dusza białoruska zapewne, miękka – zaiste już tyle lat od synodu z 1839 i do tej pory cerkiew moskiewska ma problem z nieuchwytnym dziedzictwem unii wśród wiernych.

Był problem skomunizowania części Białorusinów jeszcze z II RP i rozkwitł w PRL ale i część zachowywała neutralność lub włączyło się w obronę „chrześcijańskiego świata” [6. Wileńskiej Brygady AK w której służyli Białorusini].

W kwestii robienia z Podlasia ciągle nieustannie i premedytacją skansenu i masy spadkowej -

Ja tylko wspomnę o odległej wizycie księcia Karola – koniecznie musiał widzieć meczet tatarów – jeżeli Londyn pamięta o tym skrawku Polski znaczy że teren jest istotny [Chyba i Londyn wspomaga w części finanse TV Biełsat].

Co tam jest istotnego – tak szlak handlowy Vbaltica.

Ja sugeruję że kiedyś jeszcze mogą wchodzić zasoby przyrodnicze i ludzkie – wygaszenie gospodarki leśnej oraz form życia i tradycji lokalnej społeczności [młodzi aktywni na emigrację a część do rezerwatu z jedyną ofertą kariery jako kadr do dewastacji Białorusi gdy wejdą w nią koncerny]

Co do punktów:

b. Romanowowie, linia Holstein-Gottorp – w Rosji panowali ale czy byli u siebie. Nie przeceniajmy ale i nie bagatelizujmy wpływu służb wschodnich - jeżeli są aktywni to raczej w formie kontroli sytuacji.

c. Taką przygodę intelektualną miała premier Szydło a pani minister Witek to jej człowiek i czas by na to miano zasłużyć .

Zresztą – pokaż mi swoi wrogów a powiem ci kim jesteś – i fakt że premier Szydło stale jest upokarzana przez wrogów i swoich świadczy o nie jak najlepiej.

Fakt minister Witek przymuszona popełnia współczesną stalinowską samokrytykę o obronie demokracja i potępia wybryki chuligańskie.

Ale taki Tusk i Episkopat [gdyby KEP poczekał trochę w ramach próby oporu ale nie lawendowa mafia docisnęła i są jako pierwsi ] – nie pytani miauczą fałszywie na cudzą melodie ot takie gnidy.

Takie  już  przeznaczenie Donalda po ucieczce z kraju - wynajęty siłą rozpędu zawsze daje przygotwany wcześniej głos gdy prowokacja jest spalona.  

zaloguj się by móc komentować

manama1 @manama1
23 lipca 2019 14:16

"III RP nie ma własne polityki wschodniej"  - Oczywiście, że nie ma propolskiej polityki wschodniej. Gorzej- nawet jej odwrotności nie są w stanie realizować -  tego  pokracznego wymysłu giegrojciowego (tu trzeba by było w koncu sie zdecydować kogo popierać). Te żalosne próby depopulacji Podlasia są tylko cieniem chęci odcięcia Polski od ciągłej linii zasiedlenia ludnośc  zpolską kultur a ,korzeniami i duszą: Białystok- Grodno - Wilno-Dyneburg.

O Biełsacie nawet pisać szkoda, kon jaki jest......, a co do kadry rezerwowej.....to jest w mojej ocenie cos a la PSL (obrotowe znaczy) - bez jakiegokolwiek znaczenia i wagi.  Nie do przyjęcia u nas, tym bardziej nad Dnieprem i Berzeyną.

 Z Białorusinami jest coś innego- to jest naturalne siedlisko polskiego DNA (nawet jeśli sami niekórzy twierdzą ze to jasnowłosi i niebieskoocy Germanie)- tak naprawde trzeba by tych ludzi fizycznie wyeliminować żeby zniszczyć wnich poslkość (tu nie ma nic wspolnego z Ukraincami). i dalej: proszę poczytac co piszą ci ze Smoleeńszczyny (etnicznie Białorusy) - ileż mam pogadry częśco do Moskwicynów, nawet teraz.

temat polityki anglosasów w stosunku do Podlasia bardzo ciekawy, podobie wycieki pokazały listy z ambasady USA opisujące program niszczenia transportowego regionu. Nie dziwi nic- jest bezpornym że poza miejsocwym "elementem", stoją zatm Niemcy i Moskwa. To przeciwaga.

O Białorusach tutaj - są oczywiście różni -proszę pojechac po wsiach n a linii Sokołka-Krynki, jakież tam przywiażanie do poslkości, patriotyzmu, wiary  i jaka niechęc do wschodu.

Własnie chodzi o wyprowadzenie VB z Podlasia - po bezprawnych zmianach kluczem jest Lyck (Ełk) miasto rodzinne niezyjącego już doradcy Adenauera. Stąd pojdzie odłałezienie na Olsztyn, Pomorze- i Berlinka gotowa do Rygii  i Tallinna (stary szlak)

reszta potem. Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @manama1 23 lipca 2019 14:16
24 lipca 2019 12:46

Witam 

Pan Sebastian Bachmura daje swoje świadectwo o wydarzeniach:

....Praktycznie – marsz [LGBT] miał problemy z zebraniem się na placu, z wyjściem z placu, z przejściem przez miasto, nie mógł przejść przed białostocką katedrą, a następnie został skierowany na miejsce, z którego wyszedł i uniemożliwiono mu wejście do ścisłego centrum. Do miejsca startu też w zasadzie nie wrócił, bo te zostało zablokowane. Po czym marsz został rozwiązany, a policja jakby nigdy nic rozeszła się, ewidentnie wystawiając uczestników na pastwę co bardziej agresywnych kibiców stanowiących dodatkową „eskortę” tęczowych. ..

.. Umknęło mediom, że sama zapowiedź marszu została przyozdobiona szyderstwem z hasła Bóg – Honor – Ojczyzna, które wisi od ładnych paru lat na pomniku przy placu Niezależnego Zrzeszenia Studentów, a które na grafikach „Tęczowego Białegostoku” zastąpione zostały hasłami środowisk LGBT RTV AGD. Dlatego też od piątkowego wieczoru członkowie organizacji pozarządowych i mieszkańcy Białegostoku organizowali czuwanie mające strzec pomnika przed wszelkimi próbami jego wykorzystania w promocji marszu i jego ideologii. Dlatego też policja patrolowała okolice innych pomników, takich jak bł. x. J. Popiełuszki czy nawet L. Zamenhofa...

... Otoczona przez kibiców parada opuszczała plac w okrojonym składzie, w dodatku bez pojazdów z nagłośnieniem, które zostały skutecznie przyblokowane przez Młodzież Wszechpolską i jej „manifestację poparcia dla obowiązkowej matury z matematyki” (organizatorom i uczestnikom po raz kolejny gratuluję humorystycznego i pozytywnego przekazu, tym razem mając okazję pogratulować publicznie)...

.. pod katedrę, pod którą o godz. 14 rozpoczynał się Różaniec, jak można było przewidywać i jak się potem okazało, najważniejszy punkt oporu tego dnia. Mając wyjątkowo dobry punkt obserwacyjny w trakcie 3-godzinnej modlitwy widziałem dość duży fragment najbliższej okolicy. Tak więc na początku pod katedrę dotarł uprzednio wspomniany marsz,[marsz zorganizowany przez marszałka województwa]  który zatrzymał się, aby włączyć się we wspólną modlitwę, dzięki czemu ponad 1000 osób modliło się na schodach i przed katedrą. I tutaj zaczyna się właściwie najważniejsza część relacji, ponieważ wcześniejszy przebieg wydarzeń należało obowiązkowo wyszczególnić ze względu na konieczność pełnego zarysowania sytuacji. Modlitwa pod katedrą stała się przedmiotem kłamliwych ataków w mediach społecznościowych i spotkała się z zarzutem jakoby to modlący się ludzie mieli wyzywać tęczowy marsz lub co gorsza dopuszczać się aktów agresji. Jak wyglądała sytuacja z drugiej strony policyjnego kordonu? Wielokrotnie pokojowa modlitwa była zakłócona przez prowokatorów, którzy przy całkowitej bierności policji wchodzili między modlących się ludzi raz z tęczową flagą celowo wyjętą na moment przed wejściem w tłum, potem z obraźliwymi gestami, czy wreszcie z jawną agresją (tu zdarzył się jedyny przypadek użycia siły fizycznej ze strony zgromadzonych, bo rzeczony zwolennik tolerancji został wykopany poza obręb zgromadzenia)....

... Kiedy jednak nasza modlitwa dobiegła końca, a pierwsze wiadomości wskazywały, że zwolennicy sodomii poszli inną trasę okazało się, że policja postanowiła przepchnąć ich za wszelką ceną, wtedy widziałem wyraźnie, że w ludziach coś „pękło”. Widać to było kiedy na wezwanie, by jednak jeszcze się nie rozchodzić wszyscy zostali. Widać to było kiedy normalni, zwykli ludzie zaczęli szykować się do blokowania placu. Wtedy widziałem, że gdy pisząc niedawno na łamach tego portalu, że już nie mamy się dokąd cofnąć, miałem rację. I nikt nie zamierzał. .. 

.....Stanęliśmy godnie do obrony jednej z ostatnich redut Christianitas i wierzę, że będzie to jedynie początek wielkiej rekonkwisty..... 

Całość: 

https://konserwatyzm.pl/bachmura-na-drugim-planie/

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nieobyty 24 lipca 2019 12:46
24 lipca 2019 20:06

Dzieki za to swiadectwo...

... bardzo cenne i wszystko mowiace nt.  tej  PROWOKACYJNEJ  USTAWKI...  Policja tez nie chciala brac udzialu  w tym  JAWNYM  SPISKU  "wladzy samorzadowej"  przeciwko SAMYM  Bialostocczanom  !!!

Nam pozostaje tylko rozpowszechniac  takie swiadectwa wszem i wobec... na wlasna ochrone i zdrowie  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @manama1
24 lipca 2019 20:14

Wielkie  Bog zaplac Manama1...

... za ten  BLYSKOTLIWY  i  DEMASKUJACY  wpis... za wstrzasajace relacje i swiadectwa Komentatorow  ku obronie narodu Polskiego  !!!

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Paris 24 lipca 2019 20:14
31 lipca 2019 14:32

dziękuję za miłe, jakkolwiek niezasłużone slowa. Pozdrawiam serdecznie.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Nieobyty 22 lipca 2019 09:38
31 lipca 2019 14:35

  "Romanowowie, linia Holstein-Gottorp – w Rosji panowali ale czy byli u siebie. Nie przeceniajmy ale i nie bagatelizujmy wpływu służb wschodnich - jeżeli są aktywni to raczej w formie kontroli sytuacji." oj byli u siebie- Lomonosow" uczyń mnie Niemcem" etc.. Z tego są dalsze skutki

dalej- zgoda

zaloguj się by móc komentować

Paris @manama1 31 lipca 2019 14:32
31 lipca 2019 18:25

Zasluzone, zasluzone...

... do dzis jestem w stuporze po tym co przeczytalam i zobaczylam pod Panskim wpisem  !!!

Tej hucpy nie da sie niczym "przykryc" ani o niej  ZAPOMNIEC... to po prostu  SZOK, ze "dobra zmiana" i cala  "nasza", sakiewiczowo-kurwizyjna  merdialnia dala sie tak wmanewrowac w ten  HARMONOGRAM  USTAWEK przeciwko POLAKOM,  KATOLIKOM i  PATRIOTOM...

... i co tu duzo pisac - po prostu byla uczestnikiem "wypadkow bialostockich"  !!!

Bog zaplac Panu, Pink Panther'ze i calej rzeszy Komentatorow za kontynuacje tego niebywale waznego tematu.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować