-
manama1
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
A co to ma do tego, że Kierbedż realizował moskiewksie interesy?
Tak na kompletnym marginesie: po wybudowaniu na polecenie Paskiewicza spektakularnego mostu łyżwowego pod Płockiem w latach 1836 -1838 (spory jurysdykcyjne co do zapłaty za materiały pod budowę ciągnely się 21 lat po jego wybudowaniu)
pierwszym naprawdę nowatorskim rozwiązaniem technicznym co do mostu w popowstaniowym (po 1831) KO był - wybudowany według projektu Feliksa Panzera - generalnego inspektora Zarządu Komunikacji Lądowych i Wodnych w KP - most w Kośminie na Wieprzu. Rozpisywał się o tym już petersburski Zurtnal glavnogo upravlenia putej ssobsecvnia z roku 1844, potem do sprawu powrócił Przegląd techniczny w 1900 roku. To umyka powszechnej świ ...
![]() |
manama1 |
8 października 2022 09:17 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Nikt nie twierdzi że Kierbedz nie był "geniuszem inżynierii" - co nie zmienia faktu, ze swim geniuszem aktywnie wspierał witalne interesóyi wielkośc władzy, ktora nas zniewoliła.
![]() |
manama1 |
8 października 2022 08:56 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Nie proszę Pana. Ja tylko- zgodonie z prawdą obiektywną opartą na żrodłach a nie imaginacji - wskazuję że Kierbedż przez praktycznie cała swoją karierę realizował cały czas interesy rosyjskie i pracował dla moskiewskiego imperium. To czystej wody karierowicz, który po prostu wykonywął pocenia w interesie najezdniczej władzy. Rzucono go do Warszawy, to pracowął przez połtora roku w całej swojej długiej karierze) w KP, jednocześnie skutecznie blokując przy okazji faktyczny rozowój potrzebnej Polsce sieci transportowej (odrzucenie połacznia Wisła- Windawa już podałem).
A to co podałem o uroczystości "wiecznego oznakowania" mostu Aleksdandryjskliego/potem Kierbedzia na Wisle (oczywiście przyda ...
![]() |
manama1 |
8 października 2022 08:39 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Oczywiście że był służalcem, i to niejednokrotnie występująym jawnie dobrze zrozumianym przeciwko polskim interesom.
Nawet otwarcie "owego" Mostu Aleksandryjskiego w Wa-wie, mającego co do zasady służyc prewożeniu moskiewskiego wojska, okazywało się mieć zuepłenie inne (o wilee bardzie złowieszcze) znaczenie ideowe niż się wiekszości wydaje.
Cytat:
"Kamień węgielny panowania - pod stały most na Wisle
Na różne sposoby carowie moskiewscy umacniali swoją władzę nad Królestwem Polskim (czy też zagarniętą częścią Rzeczypospolitej -tj. na oko 80 % danego państwa polsko-litewskiego), zwykle powołując się na ustalenia Traktatu Wiedeńskiego. Ów swoiście pojęty ...
![]() |
manama1 |
8 października 2022 00:20 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Cała przyjemnośc po mojej stronie.
![]() |
manama1 |
8 października 2022 00:08 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Ludziom (i tym żyjącym wtedy i tym wówczas nalezy się prawda - a czasem bywa ona gorzka. Doceniam wsparcie.
![]() |
manama1 |
8 października 2022 00:07 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Jak zapozna się Pan z teczką Kierbedzia w Petersburgu (powarzam nie jestesmy na ty) będziemy mogli zacząć merytorczną rozmowę. A tymczam dośc już tych impertynencji. Tyle.
![]() |
manama1 |
7 października 2022 12:25 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
I tu zaskoczę: owszem w niewielkiem zapewne stopniu "wyczerpałem" na ile to możliwe na chwilę obecną temat - zapewne nie tak jak Pan - nie jestesmy na Ty - sięgając nawet do źródeł w Petersburgu (zachowała się tam teczka osobowa Kierbedzia).
Tylko kilka lat (od 27 lipca/ 8 sierpnia 1861 roku do połowy grudnia 1863 roku) był on szefem administracji trasportowej w KP. Z tego co "udało mi się zrozumiec" ten człowiek przez wiele lat przedtem i wiele lat potem w swoich pracach uznawał dobro aparatu carskiego i carskiej Rosji, a taką postawę podejmował niejednokrotnie podczas swoego "urzędowania" w Warszawie.
W tej sytuacji -w mojej ocenie - wysatwienie mu laurek ...
![]() |
manama1 |
7 października 2022 11:58 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Pora oprzeć na faktach, moze dopiero własnie poznawanych ;)
![]() |
manama1 |
7 października 2022 10:46 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Bez komentarza- poniżej poziomu.
![]() |
manama1 |
7 października 2022 10:45 |
@O rękach, których brakuje na pokładzie (7 października 2022 09:14)
W serialu- jak dotychczas- nie ma śladu feminizmu, no chyba że sama postać Kasi M. już za wzór by uchodziła- ale wątpię. Warto.
![]() |
manama1 |
7 października 2022 10:14 |
@O rękach, których brakuje na pokładzie (7 października 2022 09:14)
Są jednak nadal robione seriale, i to w Ameryce, podane z dowcipem i inteligentne, które są na przyzwoitym poziomie (oczywiście jednak -jak zawsze, bo tego nie da się uniknąć - nie wolne od przekłamań). Jestem najdalszy od jakiejkolwiek reklamy, zatem tylko tytuł "Serpent queen" . Rzecz oparta na książce Leoni Frida -Catherine de Medici: Renaissance Queen of France . Jak się chce - to można.
![]() |
manama1 |
7 października 2022 09:57 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Cytaty są własne, a co miałoby wynikac - proszę Pana - to proszę dojść do własnych wniosków. Ja tu już nie będę dalej podawał ani liczby carskich orderów ani kwot nagród udzielanych przez carów Kierbedziowi.
![]() |
manama1 |
7 października 2022 09:46 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Nadto przychylne opinie o Kierbedziu są w większości oparte na braku analizy szeregu istotnych żrodeł. Jeden z wielu przykładów: blokował wniosek III Rady Stanu dokończenia budowy Kanału Widawskiego, jakby drugiej częsci połączenia (po wybudowaniu Kanału Augustowskiego) Królestwa Polskiego z Bałtykiem z ominięciem Prus.(zima 1861/1862).
![]() |
manama1 |
7 października 2022 09:01 |
@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)
Nie taki różowy jest ten obraz.
"/.../będący w latach 1861 - 1863 naczelnikiem XIII (VII) Okręgu Komunikacji, a następnie Zarządu Komunikacji w Królestwie Polskim, generał-major inżynierii Stanisław Kierbedź /.../ cieszył się pełnym uznaniem władz najezdniczych. Prowadził on zarazem kluczowe z punktu widzenia prestiżowo- strategicznego inwestycje, jak np. budowę pierwszego mostu żelaznego w Petersburgu - tzw. mostu błagowieszczeńskiego, kiedy to na koniec prac car Mikołaj I w dniu 18 listopada 1850 roku nadał mu rangę generała-majora /.../ Od roku 1857 był /.../ Kierbedź członkiem zarządu Głównego Towarzystwa Rosyjskich Dróg Żelaznych /.../ Był on też członkiem członkowi Rady Zarząd ...
![]() |
manama1 |
7 października 2022 08:43 |
@"Żydzi cudzoziemscy i polscy" w moskiewskiej "Noworosji" - zakaz napływu (6 października 2022 20:54)
No to dodam jeszcze dodatkowo o Polakach (już pisałem), ale teraz będzie głównie Besarabia.
![]() |
manama1 |
6 października 2022 22:05 |
@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)
Moskale sprawadzali na te tereny narawę wielu,a co do Greków mieli i sentyment i konkretne plany polityczne wobec nich (narządzie do rozsadzenia Turcji od wewnątrz).
![]() |
manama1 |
4 października 2022 19:10 |
@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)
Owszem, powórzę, wydaje się że warto poznać historię tych terenów, chcociaż trochę.
![]() |
manama1 |
4 października 2022 19:09 |
@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)
Ludzie pamiętają, albo dochodzą swoich korzeni. To oczywiste.
![]() |
manama1 |
4 października 2022 13:13 |
@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)
Jeszcze będą dwie noty o (ponownym) zasiedlaniu moskiewskiej noworosji przez Starozakonnych i o pożniejszyhc ograniczeiach w tym zakresie
![]() |
manama1 |
4 października 2022 13:13 |