-

manama1

Komentarze użytkownika

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

A co to ma do tego, że Kierbedż realizował moskiewksie interesy?

 

Tak  na kompletnym marginesie: po wybudowaniu na polecenie Paskiewicza spektakularnego mostu łyżwowego pod Płockiem w latach 1836 -1838 (spory jurysdykcyjne co do zapłaty za materiały pod budowę ciągnely się 21 lat po jego wybudowaniu) 

pierwszym naprawdę nowatorskim rozwiązaniem technicznym co do mostu w popowstaniowym (po 1831) KO był - wybudowany według projektu Feliksa Panzera  - generalnego inspektora Zarządu Komunikacji Lądowych i Wodnych w KP - most w Kośminie na Wieprzu. Rozpisywał się o tym już petersburski Zurtnal glavnogo upravlenia putej ssobsecvnia z roku 1844, potem do sprawu powrócił Przegląd techniczny w 1900 roku. To umyka powszechnej świ ...

manama1
8 października 2022 09:17

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

 Nikt nie twierdzi że Kierbedz nie był "geniuszem inżynierii" - co nie zmienia  faktu, ze swim geniuszem aktywnie wspierał witalne interesóyi wielkośc władzy, ktora nas  zniewoliła.

manama1
8 października 2022 08:56

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Nie proszę Pana. Ja tylko- zgodonie z prawdą obiektywną  opartą na żrodłach a nie imaginacji - wskazuję że Kierbedż przez praktycznie cała swoją karierę realizował cały czas interesy rosyjskie i pracował dla moskiewskiego imperium.  To czystej wody karierowicz, który po prostu wykonywął pocenia w interesie najezdniczej władzy.  Rzucono go do Warszawy, to pracowął przez połtora roku w całej swojej długiej karierze) w KP, jednocześnie   skutecznie blokując przy okazji faktyczny rozowój potrzebnej Polsce sieci transportowej (odrzucenie połacznia Wisła- Windawa już podałem).

A to co podałem o uroczystości "wiecznego oznakowania" mostu Aleksdandryjskliego/potem Kierbedzia  na Wisle (oczywiście przyda ...

manama1
8 października 2022 08:39

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Oczywiście że był służalcem, i to niejednokrotnie występująym jawnie dobrze zrozumianym przeciwko polskim interesom.

Nawet otwarcie "owego" Mostu Aleksandryjskiego w Wa-wie, mającego co do zasady służyc prewożeniu moskiewskiego wojska, okazywało się mieć  zuepłenie inne (o wilee bardzie złowieszcze) znaczenie ideowe niż się wiekszości wydaje.

Cytat:

"Kamień węgielny panowania - pod stały most na Wisle

         Na różne sposoby  carowie moskiewscy umacniali swoją władzę nad Królestwem Polskim  (czy też zagarniętą częścią Rzeczypospolitej  -tj. na oko 80 % danego państwa polsko-litewskiego), zwykle powołując się na ustalenia Traktatu Wiedeńskiego. Ów swoiście pojęty ...

manama1
8 października 2022 00:20

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Cała przyjemnośc po mojej stronie.

manama1
8 października 2022 00:08

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Ludziom (i tym żyjącym wtedy i tym wówczas nalezy się prawda - a czasem bywa ona gorzka. Doceniam wsparcie.

manama1
8 października 2022 00:07

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Jak zapozna się Pan z teczką Kierbedzia w Petersburgu (powarzam nie jestesmy na ty)  będziemy mogli zacząć merytorczną rozmowę.  A tymczam dośc już tych impertynencji. Tyle. 

manama1
7 października 2022 12:25

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

I tu zaskoczę: owszem w niewielkiem zapewne stopniu "wyczerpałem" na ile to możliwe na chwilę obecną temat - zapewne nie tak jak Pan - nie jestesmy na Ty - sięgając nawet do źródeł w Petersburgu (zachowała się tam teczka osobowa Kierbedzia).

Tylko kilka lat (od 27 lipca/ 8 sierpnia 1861 roku  do  połowy grudnia 1863 roku) był on szefem administracji trasportowej w KP. Z tego co "udało mi się zrozumiec" ten człowiek przez wiele lat przedtem i wiele lat potem  w swoich pracach uznawał dobro aparatu carskiego i carskiej Rosji, a  taką postawę podejmował niejednokrotnie  podczas swoego "urzędowania" w Warszawie. 

W tej sytuacji  -w mojej ocenie  - wysatwienie mu laurek ...

manama1
7 października 2022 11:58

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Pora oprzeć na faktach, moze dopiero własnie poznawanych ;)

manama1
7 października 2022 10:46

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Bez komentarza- poniżej poziomu.

manama1
7 października 2022 10:45

@O rękach, których brakuje na pokładzie (7 października 2022 09:14)

W serialu- jak dotychczas- nie ma śladu feminizmu, no chyba że sama postać Kasi M. już za wzór by uchodziła- ale wątpię. Warto.

manama1
7 października 2022 10:14

@O rękach, których brakuje na pokładzie (7 października 2022 09:14)

Są jednak nadal robione seriale, i to w Ameryce, podane z dowcipem i inteligentne, które  są na przyzwoitym poziomie  (oczywiście jednak -jak zawsze, bo tego nie da się uniknąć - nie wolne od przekłamań). Jestem najdalszy od jakiejkolwiek reklamy, zatem  tylko tytuł "Serpent queen" . Rzecz oparta na książce Leoni Frida  -Catherine de Medici: Renaissance Queen of France . Jak się chce - to można.

manama1
7 października 2022 09:57

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Cytaty są własne, a co miałoby wynikac  - proszę Pana -  to proszę dojść do własnych wniosków. Ja tu już nie będę dalej podawał ani liczby carskich orderów ani kwot nagród udzielanych przez carów Kierbedziowi. 

manama1
7 października 2022 09:46

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Nadto przychylne opinie o Kierbedziu są w większości oparte na braku analizy szeregu istotnych żrodeł. Jeden z wielu przykładów: blokował  wniosek III Rady Stanu  dokończenia budowy Kanału Widawskiego, jakby drugiej częsci połączenia (po wybudowaniu Kanału Augustowskiego) Królestwa Polskiego z Bałtykiem z ominięciem Prus.(zima 1861/1862).

 

manama1
7 października 2022 09:01

@Mosty (i drogi) Kierbedzia (7 października 2022 07:08)

Nie taki różowy jest ten obraz.

"/.../będący w latach  1861 - 1863 naczelnikiem  XIII (VII) Okręgu Komunikacji, a następnie Zarządu Komunikacji w Królestwie Polskim, generał-major inżynierii Stanisław Kierbedź  /.../  cieszył się pełnym uznaniem władz najezdniczych.  Prowadził on zarazem kluczowe z punktu widzenia prestiżowo- strategicznego inwestycje, jak np. budowę pierwszego mostu żelaznego w Petersburgu  - tzw. mostu błagowieszczeńskiego, kiedy to na koniec prac car Mikołaj I w dniu 18 listopada  1850 roku  nadał mu rangę generała-majora /.../ Od roku 1857 był /.../ Kierbedź członkiem zarządu Głównego Towarzystwa  Rosyjskich Dróg Żelaznych /.../ Był on też członkiem członkowi Rady Zarząd ...

manama1
7 października 2022 08:43

@"Żydzi cudzoziemscy i polscy" w moskiewskiej "Noworosji" - zakaz napływu (6 października 2022 20:54)

No to dodam jeszcze dodatkowo o Polakach (już pisałem), ale teraz będzie głównie Besarabia.

manama1
6 października 2022 22:05

@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)

Moskale sprawadzali na te tereny narawę wielu,a  co do Greków mieli i sentyment i konkretne plany polityczne wobec nich (narządzie do rozsadzenia Turcji od wewnątrz).

manama1
4 października 2022 19:10

@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)

Owszem, powórzę, wydaje się że warto poznać historię tych terenów, chcociaż trochę.

manama1
4 października 2022 19:09

@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)

Ludzie pamiętają, albo dochodzą swoich korzeni. To oczywiste.

manama1
4 października 2022 13:13

@Początki greckiej kolonizacji moskiewskiej "Noworosji" w ostatniej ćwierci XVIII wieku (3 października 2022 15:22)

Jeszcze będą dwie noty o (ponownym) zasiedlaniu moskiewskiej noworosji przez Starozakonnych i o pożniejszyhc ograniczeiach w tym zakresie

manama1
4 października 2022 13:13

 Poprzednia  Strona 6 na 45.    Następna