-

manama1

Zapowiedź drugiej Rospuadagate - czy rząd naprawę chce wybudowac drogę Via Carpathia?

Razem z  bezprawnym i niezgodnym z Traktatem Akcesyjnym wyprowadzeniem tzw. Via Baltica z drogi E 8 (od Białegostoku do Suwałki i dalej do litewskiej granicy) i puszczeniu jej pięciokrotnie droższą wersją na Uomże/Ełk, już wkilka dni po przejęciu władzy przez rząd PO/PSL zerwano większość z podpisanych już umów na budowę drogi ekspresowej po śladzie (z modyfikacjami) E 8, jakkolkwiek włożono już ogromny wysiłek w wykup gruntu, przygotowanie dkumentacji etc.  No coż, teraz rozpoczyna się blokokowanie tzw Via Carpathia, którą zamiast puścić po już po przygotowanym sladzie E 8 (w tym po tzw. Obwodnicy Augustowa, oczywiście z przygotowaniem do ruchu dwupasmowego), mnisterstwo infrastruktury forsuje w formie tzw. S 16 (ogólnie -Białystok - Ełk), gdzie po drodze jest Biebrzanski Park Narodowy. Było od początku oczywiste, iż da do pretekst do efektu podobnego do Rospudagate.  No i już - w dniu dzisiejszym (14 listopada 2020) pojawił się tekst:

https://tech.wp.pl/szykuje-sie-druga-rospuda-droga-s16-ma-przebiegac-przez-biebrzanski-park-narodowy-6575117790399392a   

Jest to zapowiedź wielkiego krzyku.

Trzeba zatem postawić pytanie: czy PIS rzeczywiście che wybudowac drogę północ -południe na Wschodzie Polski?

Addendum:  warto zauwazyć że własnie mija dziesięć lat, od pierwszych prób oprotestowania VC (co w ogromnym stopniu ułatwiła po latach  decyzja rzadu PiS o "puszczeniu" jej przez Biebrzanski PK), por:

https://www.salon24.pl/u/bezzmian/244588,via-carpatia-a-natura-2000-na-pol-wsch-polski-i-nie-tylko

 

A tu dziwinie wpisująca sie w zagadnienie treśc oświadczenia Uktratodoru z maja 2016 roku o propozycji strony polskiej puszczenia VB z ominięciem Białegoskotu (połnocnego- wschodu Polski)

https://www.salon24.pl/u/bezzmian/713584,skandaliczna-proba-wylaczenia-bialegostoku-z-glownej-via-carpathia

https://for-ua.com/article/1113492

 

 



tagi: plany dróg  rospodagate  carphatiagate  

manama1
14 listopada 2020 14:55
10     1960    4 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

MarekBielany @prosiak90 14 listopada 2020 18:19
14 listopada 2020 23:49

Dawno temu.

Za górami lasami była świńska buda.

czasy idą ciężkie 

oj ciężkie.

Nigdy wcześniej nie myśłałem o prosiaku...

na obiad ?

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @MarekBielany 14 listopada 2020 23:49
15 listopada 2020 00:13

Marku...no prosię Cię...

Kiedyś upiekliśmy prosię dzicze po murzyńsku,w dołku pod ogniskiem,a gdy się upiekło dokonaliśmy eksświnacji z dołka. Pycha!

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @manama1
15 listopada 2020 10:28

Nie. PiS nie chce zbudować via Karpatii. Nowa linia przebiegu trasy wydłuża rozpoczęcie robót o 3 lata, a to oznacza, że na gadaniu się skończy, bo kolejnej kadencji już nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Matka-Scypiona 15 listopada 2020 10:28
15 listopada 2020 11:56

Z całym szacunkiem,ale to nie ma żadnego znaczenia,czy będzie ,czy nie nowa kadencja PiS ,czy chce ,czy nie chce zbudować via Carpatia ,Rail Baltica i inne. To są wszędzie tereny" bagienne",które ich wciągają i pokazują ,że wszystkie opcje nam miłościwie panujące robią" szoł" - polityczny i budują kariery sięgając po broń Europejskich nakazów i zakazów jak głupota decyzji polityków i inżynierów od przyrody nie skutkuje....Historia konfliktu Doliny Raspudy sięga 1998 ,a rozpoczęła się ciut nawet wcześniej. Budowanie takich połączeń,zawsze zahaczy o jakieś cudowne tereny z pływającymi rzadkimi rybkami,czy żabkami i rozmnażanieniem się ginących ptaszków,czy zwierzątek,czy pokładów torfowisk.... I nie ma zgody co do wytyczenia rozsądnej trasy,bo co "strona to nowa żona".... Za drogo i skomplikowanie zasypać jeziorko,bo przecież to takie piękno przyrody....lepiej wytyczyć trasę przez środek miasteczka,czy gospodarstwa,bo człowiek to istota,która znajdzie sobie miejsce,lub szybciej umrze z powodu spalin...no wyjdzie taniej...

Proponuję dla polityków wrócić do konia z dyszlem i dorożki,lub budować korytarze powietrzne wysoko od przyrody,a niżej dla ludzi,bo skoro covid nas jeszcze nie wykończył,to oddech motorów pomoże...

 

zaloguj się by móc komentować

manama1 @Matka-Scypiona 15 listopada 2020 10:28
15 listopada 2020 12:56

Ależ oczywiście -jak można wnosić z rozlicznych ich działań - nie chcą budowac tej drogi. Do tej pory w podlaskim (tj. na południe do B-stoku) nie wybudowano ani metra tej drogi -same decyzje srodowikowe, etc. Taki był plan d początku - dat e wybudownia przesunieto na okres po 2023, kiedy nie będą rządzić.  Przeprowadzenie przez radę minsitrów (PiS) zmiany przebiegu CV (na drogę na Ełk, przez Biebrzanski PN- a zatem do naruszaia moziwości jej przegiegu prze zgrupy ekologistyczne),  w sytuacji kiedy stała  w zapisach - i do dziś mona to wkorzystać  -droga po sladze E8 ( B-stok, Augustów, Suwąłki, Budzisko), gdzie wykupiono grunta etc, i gdzie wybudowano już tzw. Obwodnicę Augustowa - jest bardzo czytelne i nie pozostawia złudzeń co do prawdziwej - sądzę- intencji tej władzy w stosunku do tej częsci Polski.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @BTWSelena 15 listopada 2020 11:56
15 listopada 2020 13:04

To są wszędzie tereny" bagienne",które ich wciągają i pokazują ,że wszystkie opcje nam miłościwie panujące robią" szoł" - polityczny i budują kariery sięgając po broń Europejskich nakazów i zakazów jak głupota decyzji polityków i inżynierów od przyrody nie skutkuje.... - myslę ze było  o niebo głebiej niż walka o głupie 2 miliardy euro, ktore wycofano z budowy VB przez B-stok, tak jak opiewał  budowę tej drogi Traktat Akcesyjny RP do UE? (teraz natomiast VB przez Uomze  jest pięcokrotnie droża i wynosi ok 10 mld). W grę bowiem wchodzi geopolitykia. Sadz ez ena pierwszym miejscu chodzi o: a)  odciecie Polski od stałej linii poslkiego zasiedlenia: (Białystok) -Grodno -Wilno- Dyneburg; b) pokazanie Białorusom jak nieatrakcyjna jest przygraniczna Polska. To tak w skrocie. 

A tak na marginesie, tzw reszta Polski nie rozumie, ze to rownanie polnocnego-wschodu z ziemią to też poligon doświadczelny co mozna zrobic z tenkrajem.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @manama1 15 listopada 2020 13:04
15 listopada 2020 14:51

Nic z tego nie rozumiem.Na cholerę puszczać VB przez Biebrzę skoro w naprawdę ekspresowym tempie powstaje S61 Suwałki-Ełk -Łomża -Ostrów Mazowiecka, a z Ostrowi do Bielska już blisko?Przebiegi tych tras z grubsza by się dublowały.Po co?

zaloguj się by móc komentować

manama1 @DYNAQ 15 listopada 2020 14:51
15 listopada 2020 15:31

Gdyż:  budowa VB, szegolnie  po pierwotnym sladzie E 8 (na pln od B-stoku), ale nie tylko -  jest generalie to po osi polnoc- poludnie, włacza w system transportu międzynarodowego najwieksze polskie miasto od Gdanska po Lulin, jest zgodne z deklaracją o budowie VB, jest zgodne z prawem unijnym w zakresie TEN-T, zabezpiecza przez storzeniem pustyni ekonomicznej, społecznej i gopodarczej na polnocnym- wschodzie. etc etc etc

A na marginesie: dodatkowym czynnikiem wykorzystywanym przez-w mojejocenie- jawnie sprzeczne z polskim interesem narodowym działania- jest pobudzanie lokalnych antagonizmow, resentymentów  i (ogromnie przerośnietych) ambicji połozonych poza obrębem własiwego Podlasia małych ok 60-tysięcnzyh ośrodkow miejskich. Czynnik ten jest wykorzystywany sumiennie i nieustannie, przy każej nadarzającej sie okazji do rozbicia uksztaltowanego, dziłającego już od dawna systemu transportowego,a przez to do jego czasowej całkowietej destrukcji, i dalkosieznego negatywnego wpływu na lokalna i całoposką gospodarkę.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @manama1 15 listopada 2020 13:04
15 listopada 2020 16:51

"a)  odciecie Polski od stałej linii poslkiego zasiedlenia: (Białystok) -Grodno -Wilno- Dyneburg;"

To "historyczna" już linia, ale gdyby dodać do niej współczesną linię zasiedlenia repatriantów z kresów, to ta linia na północy przebiegałaby tak: Szczecin - Gdańsk - Olsztyn - Białystok - Grodno - Wilno - Dyneburg. Nie dość, że po wojnie wysiedlono Polaków z kresów, to także zamknięto im z powodu takiego, nie innego układu komunikacyjnego powrót na kresy, choćby nawet w celach sentymentalnych, nie mówiąc o biznesie.

Więc próba wybudowania połączenia S16 z Białegostoku do Ełku, miała by sens. Utyskiwania ekologów można w buty włożyc,  ponieważ przebieg drogi narusza Park Biebrzański tylko w wąskiej, około 3 km dolinie Biebrzy. Tutaj zaś już idzie linia kolejowa, a obok przebiega droga 65. Przy współcesnych możliwościach technicznych, problem do pokoania bez naruszania struktury Parku.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @olekfara 15 listopada 2020 16:51
15 listopada 2020 17:20

Z tym że w żadnym wypadku nie jest  to linia "historyczna" = Polacy na tym terenie  żyja w zwarych grupach do dziś, i to zdaje się być duzym problemem dla niektórych. Linia ta stanowi w praktyce jedną materialno ludzką poslką oś odrodzenia Rzeczypospolitej  - a nasi smiertelni wrogowie zdają sobie z tego właściwą sprawe. Chodzi zatem o odcięcie tego obszaru od Polski, poczłonkowanie go w dalszej kolejności a nastepnie o depolonizację tych obszarów.  Gdyby o to chodziło z S 16 (jako część) VC to OK, ae -w mojej ocenie bynajmniej nie oto chodzi, co widac po reakcjach zresztą jak na dłoni.

Co do przejścia S 16 przez  BP w waskiej przestrzeni, to i owszem jest tam droga i kolej (przyszła Rial Baltica podobno) z tym  ze nowa radosna twórczość (tzw. druga propozycja konsultacyjna) GDKiA przesuwała chyba (zeby było fajniej) przeciecie BPN przez S16  nie pośladzie obecnej DK 65, ale dwa kilometry dalej (Osowiec- Łazy).

Problem zresztą z tym, że tu nie chodzi o problemy techniczne a, o kwiesie jak najbardziej polityczne(w raporcie srodowiskowym dla tzw obwodnicy Augustowa,  stanowiącym klucz do pożnieszczego przesunięcia VC poza Podlasie, pisano np,że idąca przez "dolinę RospudY' droga będzi emiałafilary,a te będa rzucać cien i ten cien będzie straszył zwierzęta- ja nie żartuję).

I jeszcze jedno: degradacja połączenia Bałystk - Augustów -Suwałki łamie kręgosłup komunikacyjne całego wojewodztwa i całej Polski polnocno-wschodniej.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować